The Joy of Stats (2010)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Dan Hillman
met Hans Rosling, Stephen Emmott en Sep Kamvar

Documentaire over de charismatische professor Hans Rosling, die met zijn online voordrachten het publiek wereldwijd laat delen in zijn liefde voor de statistiek. Door zijn grappige en verrassende voordrachten is hij uitgegroeid tot een internationale statistiekgoeroe en een internetlegende. Op een onderhoudende manier laat hij de kijker kennismaken met de geschiedenis van de statistiek, de wetenschap die erachter zit en het concrete gebruik ervan in het huidige computertijdperk. Dankzij de statistiek vat hij met 120.000 getallen 200 jaar wereldgeschiedenis in 200 landen samen. En dat in amper vier minuten.