La Dame de Monsoreau (2008)

Frankrijk

geregisseerd door Michel Hassan
met Frédéric van den Driessche, Esther Nubiola en Thomas Jouannet

De 23-jarige Diane van Meridor leidt een gelukkig leven met haar vader op het platteland. Op een dag bezoekt ze als debutante een bal dat is georganiseerd door de graaf van Monsoreau. De graaf, die veel ouder is dan Diane, heeft zijn zinnen op haar gezet. Tijdens het bal probeert de beruchte rokkenjager hertog van Anjou haar te verleiden, omdat hij vindt dat hij als broer van de koning nu eenmaal bepaalde privileges heeft. De sluwe Monsoreau grijpt zijn kans: hij kidnapt Diane en vertelt haar vader dat de ontvoering is gepleegd door de hertog.