Nemuri Kyôshirô: Buraiken (1966)

Alternatieve titels: Sleepy Eyes of Death: Sword of Villainy | Kyoshiro Nemuri: The Villain's Sword | Nemuri Kyoshiro: Villainous Sword

1 stem

Japan
Avontuur / Drama

geregisseerd door Kenji Misumi
met Raizô Ichikawa, Shigeru Amachi en Shiho Fujimura

Kyoshiro vindt zichzelf aan de kant van de regering die hij veracht wanneer Edo Castle, waar alle hoge regeringsleden zich bevinden, bedreigt wordt door een groep studenten die de dood van hun meester willen wreken door het kasteel met de grond gelijk te maken. Kyoshiro is in tweestrijd omdat hij enerzijds de regering niet wil helpen, maar anderzijds zijn er duizenden mensen in de buurt van het kasteel wiens levens gevaar lopen door de aanval...