Regarde-Moi Quand Je Te Quitte (1993)

Frankrijk / Zwitserland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Philippe de Broca
met Isabelle Gélinas, Patrick Chesnais en Marc Maury

Uitgerekend op de dag dat hij besloten had haar ten huwelijk te vragen, geeft Eve aan Pierre te kennen dat ze met hem wil breken. Er is een andere man in haar leven. Geheel overstuur zet hij het huis op stelten, waarna zij wegvlucht. Vastbesloten haar terug te winnen, gaat hij haar met een bos bloemen opwachten in het restaurant waar ze altijd eet. Maar daar verschijnt ze met haar nieuwe verovering, Bernard. Pierre wordt op straat gezet. Hij ziet een mooie dame, Angélique, die eveneens met bloemen naar dezelfde tafel stapt en op haar beurt een schandaal veroorzaakt.