Het Land van Melk en Misgano (2012)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Jan-Willem den Bok

Sinds 1948 emigreren veel Joden vanuit de hele wereld naar Israël. Onder hen ook de Ethiopische Joden die de laatste jaren het meest opvallen, niet alleen vanwege hun huidskleur die hun mikpunt maakt van rascisme, maar ook vanwege de problemen die zij ondervinden om zich aan de moderne Israëlische maatschappij aan te passen. Documentairemaker Jan Willem den Bok volgde Misgano Mangeste, een 33-jarige Ethiopische Jood die zijn kans grijpt de armoede van Ethiopië achter zich te laten om voor hemzelf en zijn gezin een bestaan op te bouwen in Israël. Misgano heeft een missie en zal pas rust vinden als hij éénmaal daar is - op de heilige grond waar God hem wil hebben. Maar overziet hij de consequenties van zijn exodus naar het Beloofde Land?