Broke Sky (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Thomas L. Callaway
met Will Wallace, Joe Unger en Bruce Glover

Bucky en Earl zijn twee arbeiders die zich in het zweet werken in de verzengende Texaanse hitte, om de snelwegen vrij te houden van aangereden wild. Een oproep om een karkas te verwijderen, brengt iets verschrikkelijker aan het licht dan een platgereden gordeldier. De twee vrienden worden verscheurd door een groot geheim en moeten alles wat ze over elkaar dachten te weten in een nieuw licht bekijken.

avatar van Decec
Een redelijk dramafilm...
Komedie is mijn genre niet...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Geen HD aanwezig...
Geen moeite waard...

avatar van John Lee Hooker
Ik vraag me af hoe je als regisseur op het idee komt om je cast aan te stellen als twee medewerkers van een bedrijf dat dode dieren opruimt. Een tijdje later werden de werkzaamheden aangevuld met een lijk waarvan de onbekende doodsoorzaak een hoop twijfels teweeg bracht. Grappig kon ik het niet noemen en spannend eigenlijk ook niet. Gelukkig wisten Will en Joe te overtuigen zodat we het idee kregen dat er werkelijk wat gaande was anders was er weinig overgebleven.

Is de film wel wat ongewoon inzake onderwerp, het verhaal is hoe dan ook te aanvaarden tot een onduidelijk, horrorachtig slot volgt wat het geheel eigenlijk verbrodt.

avatar van boozebelly
Niet eens zo slecht.

Visueel is er helemaal niks op aan te merken, het verhaal is best vermakelijk en het Texaanse redneck sfeertje komt ook lekker over.
De film begint als een komedie met soms best een paar leuke, droge grappen maar naarmate het verhaal vordert verdwijnt de humor volledig uit beeld en gaan we over op een thriller. Echt spannend thrillen gaan we dan overigens niet maar het is wel allemaal net onderhoudend genoeg.

Grootste minpunt is eigenlijk het acteerwerk, dat is niet altijd even sterk. De twee hoofdpersonen Buck en Earl worden vooral in het begin een beetje futloos en monotoom neergezet door de niet zo sterk acterende Will Wallace en Joe Unger, maar gaandeweg wordt dat gelukkig wel wat beter waardoor ik uiteindelijk toch op een kleine voldoende uit ben gekomen.

2,5*-3,0*

De film is niet hoogstaand en heeft ook veel weg van een B-film, maar desalniettemin was deze film best te pruimen. Omdat het regelmatig te belachelijk voor woorden is (zeker in het eerste gedeelte) moet je er spontaan om lachen (wat dat betreft is deze film zeker een komedie). Het onnozele verhaal stelt weinig voor maar de uitvoering was wel leuk. Dat laatste wordt nog eens verstrekt door de beroerde cast waar ik eerlijk gezegd nog nooit van heb gehoord. Het is overigens wel een film met twee kanten (Komedie/Thriller) want na ca. 30 minuten verandert de film van melige komedie naar flauwe thriller. Al met al leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet. Deze film ben je overigens ook snel vergeten (wat opzicht niet erg is).

avatar van nadrin
Goed geacteerd, maar zeker geen komedie.