Das Haus Anubis - Pfad der 7 Sünden (2012)

Duitsland
Familie

geregisseerd door Jorkos Damen
met Daniel Wilken, Kristina Schmidt en Marc Dumitru

De bewoners van Het Huis Anubis gaan op schoolreisje. Maar hun busrit wordt bruut verstoord door iets onverklaarbaars en ze moeten in het nabijgelegen spookdorp Rohan overnachten. Op het dorpsplein, staan een eng beeld van Graaf Rohan en een toegangspoort tot het pad der Zeven Zonden. Fabian leest de zonden: woede, lust, traagheid, ijdelheid, hebzucht, vraatzucht en wraak. Wat betekenen ze? En waarom heeft hij plots een gouden sleutel in zijn broekzak? Zou deze misschien passen op het kistje dat de graaf onder zijn voeten heeft staan? Samen met Nienke spreekt hij af om op onderzoek uit te gaan als iedereen slaapt.