Tôkyô Pureibôi Kurabu (2011)

Alternatieve titels: Tokyo Playboy Club | 東京プレイボーイクラブ

Japan
Misdaad / Drama

geregisseerd door Yôsuke Okuda
met Sei Ando, Yasushi Fuchikami en Ken Mitsuishi

De protagonist Katsutoshi verlaat zijn woonplaats na een ruzie op het werk. Hij zoekt zijn toevlucht in een salon genaamd Tokyo Playboy Club, die gerund wordt door zijn oude vriend Seikichi. Ondertussen komt één van de medewerkers van de salon in de problemen waardoor zijn vriendin, genaamd Eriko, gedwongen wordt om daar te gaan werken als hostess. Op een dag raakt Katsutoshi betrokken bij een vechtpartij met een lokale gangster. Dit incident zorgt ervoor dat hij, Seikichi en Eriko verwikkeld raken in een nog ernstiger situatie.

avatar van Lil Funk
Vermakelijk film die voor mijn smaak wat te traag op gang komt en iets te vaag/afstandelijk blijft om er echt goed in te kunnen zitten.
Verder zijn de beelden geweldig en sfeervol (ik heb een zwak voor het yakuza gebied van Tokio) en de verschillende grappige scènes hield het verhaal leuk.

avatar van IkBenBeterDanJij
Precies wat die lelijkerd hier boven mij heeft gezegd.

Zeer vaag verhaalstructuur maar geen minuut saai en consequent grappig en vermakelijk.