You Yi Zhong Jing Jiao Zhuang Yan (2012)

Alternatieve titels: The Interceptor from My Hometown | Solemn Tranquility

China
Documentaire

geregisseerd door Zhang Zanbo

Aan het eind van 2010 kreeg de regisseur Zhang Zanbo een telefoontje van een oud-klasgenoot. De twee, die elkaar in geen twaalf jaar hadden gezien, bleken in het leven heel andere paden te zijn ingeslagen. Hij is de kritische, onafhankelijke filmmaker, zijn klasgenoot had carrière gemaakt binnen de Communistische Partij - hij stond op het punt burgemeester van hun geboorteplaats te worden. De klasgenoot blijkt zeer spraakzaam en vertelt onthutsende verhalen over zijn werkzaamheden voor de overheid. Hij legt uit wat een 'interceptor' is: een ambtenaar die met alle mogelijke middelen moet voorkomen dat burgers hun recht zoeken. De klasgenoot blijkt een 'onderschepper'.