Wei Chao (2011)

Alternatieve titel: When the Bough Breaks

China
Documentaire

geregisseerd door Dan Ji

In 2004 ontmoet Ji Dan op een school voor migrantenkinderen in Beijng vier kinderen uit één familie. De kinderen, tussen de 10 en 19 jaar, woonden met hun ouders in een vervallen krot, het leergeld werd door de school betaald. In 2009, als ze begint met filmen, is die situatie veranderd: er zijn nu nog drie kinderen, en te midden van alle economische bedrijvigheid, worden deze geconfronteerd met de beperkte keuzes die het leven hen biedt. Op haar beurt wordt de filmmaakster geconfronteerd met de kloof die tussen haar en de laagste klasse gaapt.