The Whirlpool (2012)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Alvin Case
met Pierre Perrier, Gordon Ramsey en Agathe Feoux

Twee eenzame twintigers ontmoeten elkaar bij de Niagara Falls. Een kortstondige relatie bloeit op, die troost moet bieden voor hun beider ongelukkige verleden. Maar zo gemakkelijk laat dat verleden zich niet verdringen...

Een leuk debuut waarin door de maker gezocht lijkt te worden naar narratieve en cinematografische mogelijkheden, hetgeen resulteert in een elliptisch narratief en een experimentele cinematografie. Karakteristiek is de subjectieve stijl van de film: de gebruikte stijl lijkt bedoeld om de ervaring van het personagese Agathe te representeren.