Stillleben (2011)

Alternatieve titel: Still Life

Oostenrijk

geregisseerd door Sebastian Meise
met Fritz Hörtenhuber, Christoph Luser en Daniela Golpashin

Tot zijn afgrijzen ontdekt Bernhard dat zijn vader een prostituee bezoekt die hij aanspreekt met 'Lydia', al heet ze in werkelijkheid anders. Lydia is de naam van zijn dochter, Bernhards zus. Dit verontrustende feit ontketent een reeks aan gebeurtenissen en onthullingen die de zo op het oog stabiele familie uiteen doet knallen.

avatar van voskat78
Toch wel zonde dat de regisseur niet meer uit deze film heeft gehaald dan uiteindelijk het resultaat was, wat we te zien kregen. Zo miste ik toch wel enige achtergrond info over de familie. Als dat wat beter was uitgewerkt had de score hoger kunnen zijn. Des al niet te min was het wel een prima filmpje om de dag mee te beginnen.