Lost Girl (2011)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Margit Balogh

Rebecca is 19 jaar. Tot haar 18e zat ze in gesloten jeugdzorg. Nu valt ze tussen wal en schip: wettelijk te oud voor jeugdzorg en aansluitende hulpverlening blijkt erg lastig. Ze is licht verstandelijk gehandicapt en grotendeels woonachtig bij haar ouders in Rotterdam. Documentairemaakster Margit Balogh volgde haar ruim twee jaar lang, dicht op de huid. Haar zwakbegaafde ouders zijn ook in de film te zien. Haar zus en diverse hulpverleners staan voor Rebecca klaar. Vanwege haar leeftijd blijft het initiatief echter bij haarzelf: Waar wil ze wonen? Wat wil ze doen met haar leven? Wie bereikt haar?