Jungle Stampede (1950)

Actie / Avontuur

geregisseerd door George P. Breakston
met George P. Breakston, Yorke Coplen en Miguel Roginsky

Een expeditie onder leiding van George Breakston en Yorke Coplen reist naar Equatoriaal Afrika om wilde Afrikaanse dieren te fotograferen in hun natuurlijke habitat. De expeditie is van plan zo’n 11.000 kilometer in zes maanden af te leggen, te beginnen in Nairobi, Kenia. Nairobi ligt op een bijna twee kilometer hoog plateau en wordt bevolkt door een mix van Europese, Afrikaanse, Indiase en andere Aziatische volkeren. Breakston en Coplen worden begeleid door hun collega-ontdekkingsreiziger Miguel Roginsky, cameraman Herman Shoppe en de jager op groot wild Stan Lawrence-Brown. Wanneer de expeditie verneemt over een opstand onder de Masai-stam, veranderen ze hun bestemming.