The Women in His Life (1933)

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door George B. Seitz
met Otto Kruger, Una Merkel en Ben Lyon

Kent 'Barry' Barringer is een beroemde advocaat in misdaadzaken. Barry’s vrouw gaat bij hem weg, omdat zij genoeg heeft van zijn gebrek aan aandacht voor haar, zijn buitenechtelijke escapades en zijn overmatig drankgebruik. Ze krijgt een liefdesaffaire met een prominente gangster. Wanneer op een dag Barry een moordzaak aanneemt, komt hij er achter dat zijn ex-vrouw het slachtoffer is.

avatar van Dutchfan
Otto Kruger is erg goed als Kent Barringer,een succesvolle Advocaat/playboy (Hij deed me nogal aan Bram Moscovisch denken) in deze pre-code film.

Kent is vooral succesvol in het helpen van mensen die veel bewijs tegen zich hebben en bijna onmogelijk vrij gesproken kunnen worden.
Een van die personen is Florence steele,heel goed gespeeld door de actrice Irene Franklin.
Ik had nog nooit van Franklin gehoord,maar ze steelt bijna de film met deze grappige dubbelrol..

Kent's leven verandert volledig als hij wordt ingeschakelt door Doris Wothing (Irene Hervey),wiens vader wordt verdacht van de moord op diens vrouw (stiefmoeder van Doris)
Eerst heeft Kent geen zin in de zaak,todat hij erachter komt wie het slachtoffer van de moord is...

De film is soms erg melodramatisch,vooral in de scene's op het kerkhof.
Verder goede rollen van Ina Merkel,Ben Lyon,Muriel Evans en Isabel Jewell.