First Night (2010)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Muziek

geregisseerd door Christopher Menaul
met Richard E. Grant, Susannah Fielding en Oliver Dimsdale

Adam is een rijke industrieel, die streeft naar een meer beschaafde wereld. Aangespoord door spotternijen die zeggen dat hij niets meer is dan een man in een net pak die de kapitalistische droom leeft, besluit deze amateur-operazanger om een opera te geven in zijn weelderige landhuis. Als zijn vrienden hem de hoge noten horen halen, voelt hij aan dat dit het einde zal betekenen van hun oppervlakkige beschimpingen.

avatar van morpheus2000
Flauwe film waarin de humor totaal niet aansloeg bij mij. Het acteren is daarbij ook niet geweldig, dus blijft er weinig over om positief over te zijn.
In de film heeft Sarah Brightman ook nog een flinke rol, maar wat ziet zij er afschuwelijk uit met een door plastische chirurgie, gladgetrokken gezicht.