Rânia (2011)

Brazilië

geregisseerd door Roberta Marques
met Graziela Felix, Mariana Lima en Nataly Rocha

De 16-jarige Rânia droomt van een succesvolle carrière als danseres. Geen droom die makkelijk te realiseren valt, want Rânia woont in de sloppenwijken van de Noord-Braziliaanse stad Fortaleza en moet keihard werken om te overleven. Naast haar schoolloopbaan helpt ze haar moeder in het huishouden en heeft ze een bijbaantje in een strandbar. Als ze de choreograaf Estela ontmoet, die haar selecteert voor een internationaal dansgezelschap, raakt haar leven in een stroomversnelling. Kan Rânia haar plannen verwezenlijken en met dansen misschien zelfs haar brood verdienen?

Reinbo
Erg ongebalanceerd en veelal saai debuut. 1,5*