Heroes of the Alamo (1937)

Oorlog / Western

geregisseerd door Harry L. Fraser
met Earle Hodgins, Lane Chandler en Roger Williams

Tijdens de lente van 1833 rijst de weerzin van de Amerikaanse kolonisten in Texas jegens de onderdrukking van de Mexicaanse generaal Santa Anna. Als er een decreet wordt uitgevaardigd dat de komst van meer Amerikanen tegenhoudt, waarschuwt Wlliam H. Wharton, leider van de factie die onafhankelijkheid nastreeft, Stephen F. Austin dat het tijd is om maatregelen te nemen tegen Santa Anna. Austin, verantwoordelijk voor het inbrengen van Amerikanen in Texas, wijst acties van de hand. Austin krijgt Wharton en zijn volgelingen zo ver dat ze een convenant tekenen dat de veiligheid van de kolonisten moet waarborgen. Dickinson, de grootste landeigenaar, stelt vervolgens aan Wharton voor dat Austin naar Santa Anna wordt gestuurd met het verzoek dat Texanen een eigen stem krijgen met een eigen regering.