Takový Je Zivot (1930)

Alternatieve titels: Such Is Life | Román Pražské Pradleny

Tsjechoslowakije

geregisseerd door Carl Junghans
met Vera Baranovskaya, Theodor Pistek en Mána Zenísková

Een wasvrouw probeert het hoofd boven water te houden voor haar gezin, als haar man werkloos wordt. Alles zit echter tegen: haar man, die kolenknecht is, wordt ontslagen; hij is aan de drank en verzuipt de centjes die voor de huur bedoeld zijn met de losbandige Gert. De dochter is manicure en verwacht een baby. Ze wordt ontslagen omdat ze een vrijpostige klant terecht wijst. Als het kind van de buurvrouw bij haar speelt, wil ze het ervoor behoeden dat het uit het raam valt, maar ze stoot daardoor haar wastobbe om met als gevolg dat het kind toch valt.

avatar van CINEMATEKbe
Een unieke kans om deze film te ontdekken op 25.06 in Brussel CINEMATEK - Programma - Takovy je zivot