Lo-maen-seu Jo (2011)

Alternatieve titels: Romance Joe | Lomaenseu Jo

Zuid-Korea

geregisseerd door Kwang-kuk Lee
met Young-Pil Kim, Dong-mi Shin en Chai-eu Lee

Wanneer een filmregisseur geen woord op papier krijgt voor zijn nieuwe project wordt hij naar een provincieplaatsje gebracht om inspiratie op te doen. Een serveerster, die een talent heeft voor het vertellen van verhalen, belooft hem te helpen als hij haar de nachtelijke overuren betaalt. Ze begint hem het verhaal te vertellen van 'Romance Joe', die ze kort daarvoor per ongeluk op zijn hotelkamer betrapte bij een zelfmoordpoging, en die ook wel films zou willen maken.

Reinbo
Aardige romantische raamvertelling, maar ik blijf moeite hebben met de harde digitale fotografie. Beetje goede colorgraiding en/of een wat softere meer dromige look en het had een pareltje kunnen zijn. Voor nu een krappe 3,5*