ad
  • 8.077.330 stemmen

Chatterbox (1936)

Drama / Romantiek | 68 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: George Nichols Jr.

Met onder meer: Anne Shirley, Phillips Holmes, Edward Ellis

IMDb beoordeling: 6,0 (251)

Releasedatum: 17 januari 1936

Over Chatterbox

"ANN SHIRLEY IN A HEART STORMING STORY OF A STAGE STRUCK RED HEAD"

Jenny heeft altijd een fascinatie gehad voor het toneel, vooral omdat haar moeder actrice was. Ze is in het geheim verliefd op de jonge kunstschilder Philip, maar hij is niet in haar geïnteresseerd. Phil heeft connecties met een toneelgezelschap dat het toneelstuk "Virtue's Reward" zal gaan opvoeren in New York. In dit toneelstuk speelde Jenny's moeder ooit haar beroemdste rol. Als Phil naar New York vertrekt verstopt Jenny zich in zijn auto. Onderweg ontdekt hij haar en neemt haar met tegenzin mee. Uiteindelijk krijgt ze een rol in "Virtue's Reward". Maar het oubollige toneelstuk is nu enigszins omgewerkt tot een komedie. Jenny beseft dit niet en neemt haar rol heel serieus. Ook denkt ze dat Phil verliefd op haar is.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Voor Deanna Durbin was daar al Anne Shirley, die niet zong, maar wel dezelfde soort rollen speelde die we later van Deanna Durbin zagen.

In "Chatterbox" speelt ze een jong meisje, dat wegloopt van huis om zich bij een theatergezelschap aan te sluiten.

Naast Shirley zien we Philips Holmes, een acteur die uit een acteursfamilie kwam, maar niet zo succesvol werd als zijn ouders.

Ondanks zijn knappe uiterlijk en zijn acteertalent, was hij in 1936 al van A-films naar B-film gedegradeerd.

Hij zou een paar jaar later, in 1942, op 35 jarige leeftijd omkomen bij een vliegramp.

De film is wel aardig, ik ben echter niet zo'n fan van de zoete, wat oubollige manier van acteren van de hoofdrolspeelster, Shirley.

Maar de rest van de cast is erg goed, we zien Margaret Hamilton,Erik Rhodes en een hele jonge, platinablonde Lucille Ball.

Ook de scene waarin acteurs Edward Ellis (als grootvader van Shirley) en Granville Bates (als vader van Holmes) tegen elkaar opscheppen over hun verleden en daarbij het met de waarheid niet zo nauw nemen, is erg grappig.