Chatterbox (1936)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George Nichols Jr.
met Anne Shirley, Phillips Holmes en Edward Ellis

Jenny heeft altijd een fascinatie gehad voor het toneel, vooral omdat haar moeder een beroemde actrice was. Ze hoort dat een toneelgezelschap een stuk gaat opvoeren, waarin haar moeder vroeger één van haar beroemdste rollen speelde. Jenny verlaat huis en haard om zich bij het gezelschap aan te sluiten. Het probleem is dat de producenten het toneelstuk als oubollig beschouwen en het niet serieus nemen, terwijl een correcte opvoering voor Jenny een belangrijke zaak is.

avatar van Dutchfan
Voor Deanna Durbin was daar al Anne Shirley, die niet zong, maar wel dezelfde soort rollen speelde die we later van Deanna Durbin zagen.

In "Chatterbox" speelt ze een jong meisje, dat wegloopt van huis om zich bij een theatergezelschap aan te sluiten.

Naast Shirley zien we Philips Holmes, een acteur die uit een acteursfamilie kwam, maar niet zo succesvol werd als zijn ouders.
Ondanks zijn knappe uiterlijk en zijn acteertalent, was hij in 1936 al van A-films naar B-film gedegradeerd.
Hij zou een paar jaar later, in 1942, op 35 jarige leeftijd omkomen bij een vliegramp.

De film is wel aardig, ik ben echter niet zo'n fan van de zoete, wat oubollige manier van acteren van de hoofdrolspeelster, Shirley.

Maar de rest van de cast is erg goed, we zien Margaret Hamilton,Erik Rhodes en een hele jonge, platinablonde Lucille Ball.

Ook de scene waarin acteurs Edward Ellis (als grootvader van Shirley) en Granville Bates (als vader van Holmes) tegen elkaar opscheppen over hun verleden en daarbij het met de waarheid niet zo nauw nemen, is erg grappig.