Sei Venezia (2010)

Italië
Documentaire

geregisseerd door Carlo Mazzacurati
met Ramiro Ambrosi, Ernesto Canal en Massimo Comin

Sei Venezia toont dat er in die stad nog andere dingen te zien zijn. Naast één grote toeristische attractie is Venetië ook een stad met heel normale inwoners. Maar hoe normaal zijn de mensen die in één van de meest abnormale steden van deze wereld wonen? Hoe is hun kijk op deze stad en op het leven? Is hun levensritme anders dan het onze? Het stadsgevoel, wat is dat? Dit zijn de straten van de stad, het licht, de mensen die daar wonen en hun verhalen. Sei Venezia gaat op zoek naar dit gevoel. In deze film wandelt men door de stad en de lagune. Dag en nacht gaat men op de hoeken van de straat op zoek naar de verhalen van de stadsbewoners. Aan het woord zijn een archivaris, een kamermeisje, een archeologe, een kunstenaar, een voormalige dief en een jongen.