Lovecraft: Fear of the Unknown (2008)

Documentaire

geregisseerd door Frank H. Woodward
met John Carpenter, Stuart Gordon en Guillermo del Toro

Een portret van de Amerikaanse fantasy- en horrorschrijver Howard Phillips Lovecraft, wiens verhalen uit het begin van de vorige eeuw nog steeds velen inspireert. Aan de hand van bekende regisseurs en auteurs, wordt een beeld geschetst van een man die zijn leven wijdde aan het schrijven, maar desondanks in armoede leefde.

yorgos.dalman
Mooie documentaire over het werk en privéleven van iconische horrorschrijver H.P. Lovecraft.
Bezielde schrijvers en filmregisseurs vertellen geanimeerd over wat zo aantrekkelijk is (maar ook wat juist niet) aan de korte verhalen van deze wereldvreemde, vreemdelinghatende en mentaal getroebleerde auteur.
Lovecraft blijkt een rasechte outsider te zijn geweest (zoals Edgar Allan Poe dat destijds ook was, en de hedendaagse Thomas Ligotti op zijn eigen manier ook) die vooral lezers heeft die, al dan niet gedwongen, ook nogal buiten de geijkte paden leven.

avatar van baspls
Interessante docu over het leven van H.P. Lovecraft met diverse regisseurs en schrijvers die in zijn voetsporen zijn getreden (waaronder John Carpenter en Stuart Gordon).

Aanrader voor de horror-fan.