Arakawa under the Bridge (2012)

Japan

geregisseerd door Ken Iizuka
met Kento Hayashi, Mirei Kiritani en Nana Katase

Kou Ichinomiya komt uit een rijke familie en is de eigenaar van een beroemd groot bedrijf. Van jongs af aan is hem geleerd nooit iemand iets schuldig te hoeven zijn. Hierdoor heeft hij wat dit betreft een obsessie aangekweekt gekregen. Hij wil nooit bij iemand in het krijt staan en als dit wel het geval is krijgt hij meteen last van astma-aanvallen. Op een dag valt hij in de Arakawa rivier en wordt hij gered door zwerfster Nino. Hij voelt zich in schuld bij haar en vraagt hoe hij haar terug kan betalen. Nino wil echter alleen dat hij van haar houdt. Ten einde raad besluit Kou samen met haar en de andere thuislozen onder de Arakawa brug te gaan wonen.