Mark Zuckerberg: Inside Facebook (2011)

Alternatieve titel: Het Bedrijf Dat Facebook Heet

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Charles Miller (II)
met Mark Zuckerberg en Emily Maitlis

Documentaire over de opkomst van Mark Zuckerberg. In zeven jaar tijd werd Facebook een van de invloedrijkste nieuwe bedrijven in de wereld. Inmiddels zijn er meer dan 800 miljoen gebruikers, waarvan meer dan de helft elke dag inlogt om te communiceren met familie, vrienden, bekenden, beroemdheden, bedrijven en merken. Ook de zakelijke wereld is volop actief op Facebook en gedraagt zich alsof ze vrienden zijn. Facebook is een sociale wereld online en heeft tegelijkertijd de manier waarop we relaties aangaan veranderd. De documentaire bevat een exclusief interview met Zuckerberg en er is gefilmd in de burelen van Facebook in Silicon Valley. Onder meer het ontstaan van Facebook, de rol van Zuckerberg, de concurrentie van Google en andere bedrijven komen ter sprake.

avatar van The Goss
Prima documentaire die een aardig inzicht geeft van Facebook en de ontwikkelingen van dit bedrijf. Mooi ook dat het niet alleen maar vanuit de kant van Facebook werd bekeken, maar dat er ook kritiisch naar Facebook werd gekeken door en aantal experts op het gebied van communicatie.

avatar van Jessen0wnt
Inderdaad vrij kritisch en naar mijn mening een eerlijk oordeel over het hedendaagse Facebook. Niet dat het onderwerp me heel veel heeft geintereseerd, het behoort toch tot mijn dagelijkse activiteiten en daarom wat achter-grond informatie d.m.v. een makkelijke maar toch informatieve Holland Doc leek mij wel een goed plan. Al met al wel leuk, alleen achteraf weet ikniet of ik heel veel wijzer van de documentaire ben geworden. Zoals gezegd, het is eerlijk en kritisch. Vragen en onderwerpen worden van verschillende kanten bekeken waardoor de geloofwaardigheid geloofwaardig is, alleen pakt de docu in zijn geheel niet echt. Het is een beetje van dit en een beetje van dat, niet echt een duidelijk plan of een duidelijk onderwerp waar we ''op zoek'' naar zijn. 2,5 ster