Jian Yu Bu She Fang (1990)

Alternatieve titels: Gam Yuk Bat Chit Fong | Haunted Jail House | Jail House Eros

1 stem

Hongkong
Horror / Komedie

geregisseerd door Sai Hung Fung en Jing Wong
met Joanna Chan, Loletta Lee en Amy Yip

Jane is de geest van een gevangene die vroeger stierf tijdens een ontsnappingspoging. Ze is vervloekt door een priester. Het gevolg daarvan is dat ze in de gevangenis moet blijven ronddwalen, totdat haar ziel bevrijdt wordt door een levend mens. Jane raakt bevriend met Blackie, een jonge vrouwelijke gevangene die graag wil ontsnappen. Blackie onderneemt een ontsnappingspoging. Deze wordt echter verpest door Chesty, een andere gevangene. Jane neemt bezit van het lichaam van Chesty en zorgt voor een hoop chaos.

Vreselijk.

Ongrappig en onleuk. Denk dat JWong hier uiteindelijk vooral als push heeft gediend om Fung's naam wat meer in de aandacht te werken, want hoewel hij ook best tot prullen in staat is heb ik hem in dit genre zelden zo slecht gezien.

Er valt maar bitter weinig positiefs op te noemen aan de film. Het loopt vlotjes en de film is ook redelijk kort en snel voorbij, maar de opvulling is niet echt geweldig vermaak. Flauw spookgedoe en muffe grapjes, een povere B-productie die enkel voor de echte verzamelaar enige waarde heeft.

Snel vergeten.