Gezeiten (1970)

West-Duitsland

geregisseerd door Eberhard Fechner
met Klaus Höhne, Elke Twiesselmann en Helga Feddersen

Drie verschillende verhalen. Het eerste verhaal gaat over de scheepskok van de MS Brunsland, Gustav die, door zijn vrouw Elli overgehaald wordt om aan wal te gaan werken. Terwijl Elli na de geboorte van hun zoon opbloeit, kwijnt Gustav weg. In het tweede verhaal is zeemansvrouw Lore Elvers het liefdeloze leven in het zeemanshuis zat en gaat ze aan boord van een Hollandse coaster, waarvan de kapitein duidelijk de vijftig is gepasseerd. De laatste verhaal betreft de eerste stuurman van de MS Brunsland, Peter, die door zijn vrouw Yvonne opgejut wordt om eindelijk zijn papieren als kapitein te behalen.