• 8.347.864 stemmen

Alternatieve titel: Swordswoman of Huangjiang

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Chen Kengran

Met onder meer: He Zhigang, Xu Qingang en Shang Guan-Wu

IMDb beoordeling: 6,7 (20)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Huangjiang Nüxia

"A fight in the name of justice."

Fang is een onverschrokken heldin die als een westernheld onrecht bestrijdt en onschuldigen beschermt. Ze besluit om haar vaders dood te wreken en verlaat haar geboortedorp en begint een tocht over het platteland van plek naar plek waar haar vader geweest is. Ondertussen helpt ze armen en boeren die worden afgeperst en strijdt ze voor gerechtigheid.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Bevat o.a. een geweldige gevechtsscène met een roofvogel (Rodan avant-la-lettre).

Oorspronkelijk een reeks van 13 delen over deze heldin, waarvan al deel 6 (dit deel) bewaard is gebleven. te zien geweest op het IFFR 2011.

avatar van beavis

beavis

Die vogel was wel echt koel. Sowieso misschien verbazend voor de gemmiddelde kungfu liefhebber dat het wuxia genre in de jaren 30 ook in de cinema al zo'n beetje volledig gevormd is. Er wordt bijvoorbeeld ook al "gevlogen" en ik herinner me een scene in Hongxia (1929) waarbij een pijl uit de lucht gegrepen wordt. Qua film opzich vond ik deze wel iets tegenvallen door de episodische structuur van het verhaal. De film zelf is er eentje uit een lange reeks en binnen de film wordt er ook van het ene mini-avontuur naar het andere gehobbelt waardoor het nergens echt spannend / indrukwekkend wordt...