• 8.479.527 stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Juul Bovenberg

Plot Aldus Libelle

De Libelle bestaat al bijna tachtig jaar en is nog steeds een van de meest gelezen bladen van Nederland. Tijd voor een kijkje in de keuken bij de redactie, vond filmmaker Juul Bovenberg. Want waarom is dit blad zo succesvol? En belangrijker nog: is de Nederlandse vrouw een product van de Libelle of is de Libelle een product van de Nederlandse vrouw?

avatar van Dreiecke

Dreiecke

De start van de documentaire, de powerpoint presentatie voor het personeel en de info over hoe artikelen voor het blad intern besproken worden, vond ik nog wel interessant.

De verdere inhoud echter…...

Dit soort bedrijfsfilms maakten en hielden ze bij ons op werk intern. En terecht.

De documentaire is mij overigens te idolaat van het eigen product, een soort commercial eigenlijk. Afgewisseld met veel (bijna uitsluitend) voor mij oninteressante personeels-interviewtjes en dito on-the-job filmopnames. Daardoor leek er te weinig sprake te zijn van enige regie.

De wereld van Libelle.....… Eh nee, ik vond 't in het geheel niet boeiend.

Respect voor het blad, dat al zo lang bestaat, that's it.