Hidden (2011)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
220 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Niall MacCormick
met Philip Glenister, Thekla Reuten en Anna Chancellor

Harry Venn (Philip Glenister) is een kleine advocaat waarvan het duistere verleden bovenkomt en hij raakt al gauw verstrikt in een veel complexere en diepere samenzwering. Harry wordt benaderd door Gina Hawkes (Thekla Reuten), een advocate op zoek naar een vermiste getuige voor haar cliënt– de getuige is een oude kennis van hem, de crimineel Joe Collins. De zaak doet Harry denken aan zijn eigen korte criminele verleden als de chauffeur van de vluchtauto voor zijn oudere broer, een overval die vreselijk mis ging en eindigde met de dood van zijn broer en handlanger Hillman. Het enige wat Harry weet is dat de moorden in opdracht van een man genaamd Styles werden gepleegd. Tom Russell, de politieman die het onderzoek toen leidde, behandelt nu ook de zaak van de cliënt van Harry, en al snel ontrafelt het verleden zich, zo snel dat Harry zich afvraagt wie die Gina eigenlijk is en waarom ze hem juist voor deze zaak koos.

Prima politieke miniserie met voorral de geweldige Philip Glenister als Harry Venn en de toch soms wel mooie Thekla Reuten.

avatar van Filmfan74
Ik vond het een erg complex verhaal, veel te ingewikkeld. De eerste aflevering heb je geen flauw idee hoe ook maar iets in elkaar steekt, de tweede aflevering krijg je niet veel meer informatie. Het is echt even doorbijten.
Tegen het einde van de derde aflevering vallen stukjes een beetje in elkaar en in de vierde aflevering wordt een groot deel duidelijk. Maar ik blijf met een aantal vragen zitten.
Het geheel vond ik veel te ingewikkeld. Ik hoef echt niet alles in hapklare brokken aangereikt te krijgen, maar dit is het andere uiterste.

avatar van Norman Mailer
Inderdaad opmerkelijk hoezeer de verschijning van Thekla Reuten in deze, overigens uitstekende, serie kon verschillen; van plane jane naar ronduit aantrekkelijk.
Prima serie in BBC traditie.

avatar van james_cameron
Spannende vierdelige miniserie van de BBC, zo opgezet dat er eventueel een vervolg kan komen, maar gelukkig wel met een min of meer afgerond plot. De afgeleefde kop van hoofdrolspeler Philip Glenister is een groot pluspunt. Het script is niet altijd even geloofwaardig en bij vlagen steekt één en ander net iets te toevallig in elkaar, maar de voortdurende spanning en toch wel verrassende ontwikkeling van de plot zorgen ervoor dat de aandacht erbij blijft.