Zu Jeder Stunde (1960)

Oost-Duitsland

geregisseerd door Heinz Thiel
met Rolf Stövesand, Erika Radtke en Hans-Peter Minetti

Tot de landhervorming behoorde het meeste land in het Thüringse dorp Altenrode toe aan de graaf. Hij heeft nog vele landerijen net buiten de nabije grens met de Bondsrepubliek. In deze regio begint de jonge grenswachter Martin zijn dienst. Op een van zijn eerste missies redt hij de boerendochter Renate Wedel, die in een ravijn gevallen was. Dit zou voor beiden het begin kunnen zijn van een liefdesverhaal. Maar Renates vader mag deze 'invaller' helemaal niet, ook al redde hij zijn dochter het leven. Hij wil zijn dochter namelijk verbinden met de zoon van van de herenboer Grabow.