One Dark Night (1939)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Leo C. Popkin
met Mantan Moreland, Betty Treadville en Josephine Edwards

Samson Brown is een luie echtgenoot die zijn vrouw Hannah voor het gezin laat zorgen. Hij wordt continu lastig gevallen door zijn schoonouders, die bij hem in huis wonen. Samson besluit de benen te nemen en op weg te gaan naar een nog onbekende bestemming. Ondertussen gaat het leven thuis gewoon door. Een andere man maakt gebruikt van de situatie en troost Hannah wanneer men denkt dat Samson overleden is. Samson dwaalt rond door de woestijn en treft er gedumpte, maar waardevolle radium aan. De inmiddels rijke Samson keert terug naar huis.