Love Crimes of Kabul (2011)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Tanaz Eshaghian

Een unieke inkijk in het leven achter de muren van de vrouwengevangenis in de hoofdstad Kabul, Afghanistan. Hier leven de gedetineerde dames samen, veelal in afwachting van hun rechtszaak. Eén van de bewoonsters komt er met trots voor uit dat ze haar ondeugdelijke man heeft vermoord. De meeste vrouwen zitten hier echter niet vast voor geweld of diefstal, maar voor het overtreden van andere, strenge islamitische leefregels. Terwijl de opgesloten dames openhartige gesprekken voeren over recht, onrecht en het hoe en waarom van hun arrestatie, zijn zij voor de gemeenschap buiten de gevangenismuren al veroordeeld tot bannelingen.