• 8.352.059 stemmen

Las Vengadoras Enmascaradas (1963)

Actie / Avontuur | 87 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Federico Curiel

Met onder meer: Kitty de Hoyos, Dacia González en Eric del Castillo

Plot Las Vengadoras Enmascaradas

Christina en Teresa zijn twee bijzondere zusters. Ze leven in een vredelievende gemeenschap met circusvrienden in een klein stadje. Wanneer het rustige bestaan wreed wordt opgeschrikt door een diefstal en een moord, veranderen de zusjes in gemaskerde heldinnen. Ze proberen de zaak tot op de bodem uit te zoeken, met gevaar voor eigen leven.

Er bestaan er 3 van : films waarin de Hoyos en Gonzales een masker opzetten en optreden als gemaskerde wreeksters...die andere 2 zijn schijnbaar niet interessant en staan hier niet op, dit is de tweede en een thematisch vervolg op las hermanas X.

We hebben de 2 heldinnen dus leren kennen als brave huisdochters op het Mexicaanse platteland dol op geheime verkleedpartijtjes alla Zorro die overduidelijk deze 2 inspireerde, ze konden zich echter moeilijk zorras noemen...maar voor wie het eerste deel heeft gemist is er de openingssequentie waarin we de 2 in de op de poster zichtbare outfits aan het werk zien, zij het dan te paard. Dat de misdaad in die contreien welig tiert mag niet verbazen : als booswicht loop je een aardig risico om door de 2 ongenadig met een zweep te worden afgerost , en net als de slachtoffers van Zorro er een souvenir aan over te houden : geen Z maar een X litteken in dit geval. Schieten kunnen de 2 trouwens ook.

Klinkt leuk en is het ook, maar helaas zijn de 2 hier vooral in hun burgerlijke incognito te zien, thuis bij papa op de bank en met als sidekick- het zal niet- een dwerg, de overigens gekende Santanon.

Romance ontbreekt al evenmin : de wat plain Gonzales heeft al een verloofde, de lekkerder de Hoyos echter is nog vrij en valt voor de charmes van telenovelakoning Eric del Castillo- Julio. Deze wordt zelf het slachtoffer van een criminele bende en raakt gewond, het vriendje van Gonzales sterft. Tijd voor revenge, helaas worden de 2 lastiggevallen door Julio's slechte gringo broertje Jimmy uit Texas, een walgelijk sujet dat duidelijk niet pluis is..en ook wordt vertolkt door del Castillo

Terwijl de autoriteiten olv Dagoberto Rodriguez machteloos staan, gaan de 2 dan eindelijk- te laat en te weinig imho- de strijd met het kwaad aan.

Het idee- hoewel simpel- van 2 strak geklede SM liefhebsters die schietend en geselend langs des heren wegen dolen is natuurlijk geweldig, maar zoals ik al zei zien we ze in deze hoedanigheid te weinig, en te veel in burger waardoor deze genrefilm meestentijds niet meer is dan een oubollige b- genrefilm met tv-look.