• 8.346.817 stemmen

Music in Manhattan (1944)

Muziek / Romantiek | 81 minuten

Genre: Muziek / Romantiek

Geregisseerd door: John H. Auer

Met onder meer: Anne Shirley, Dennis Day en Phillip Terry

IMDb beoordeling: 5,9 (161)

Plot Music in Manhattan

"THE SEASON'S GAYEST SCAMDAL!"

Frankie Foster en Stanley Benson zijn twee eenvoudige amateurtoneelspelers. Beiden proberen door te breken door deel te nemen aan een amateurtalentenwedstrijd. Nadat ze deze wedstrijd gewonnen hebben, krijgen Frankie en Stanley een paar grote optredens, maar ze blijken toch niet populair te zijn. Om hun carrière een impuls te geven gaat Frankie naar Washington DC in de verwachting dat haar rijke vader beiden financieel wil helpen. Onderweg wordt Frankie per abuis aangezien voor de vrouw van de bekende piloot Johnny Pearson. Romantische verwikkelingen kunnen niet uitblijven.

image

Zichzelf - Orchestra Leader

Zichzelf - Rhumba Band Leader

avatar van Dick2008

Dick2008

Lullige, naar ik aanneem, B-musicalfilm van RKO pictures met weinig opzienbarende dans- en muzieknummers. Volgens de bekende formule gemaakt en dat is met toevoeging van een Big Band. Want daarom keek ik hem ook. Na een uur verschijnt Charlie Barnet met orkest, destijds een zeer bekende naam in dat muziekgenre maar alleen als gastoptreden met een niet al te bijzonder muzieknummer.

De film begint overigens nog wel opgewekt met een (mij onbekende) andere band, de rumba band van Nilo Menendez. Maar verder is het een herhaling van wat we een decennium eerder al hebben gezien met jaren '30 muziek/showfilms, alleen veel minder sprankelend en nogal suf. Dennis Day was een redelijk bekende radio-crooner die ook in een aantal films speelde, zoals deze maar hij deed me denken aan Dick Powell en Anne Shirley aan Dorothy Lamour. 2.0