L'Orpheline avec en Plus un Bras en Moins (2011)

Alternatieve titel: The Orphan Girl without an Arm

1 stem

Frankrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Jacques Richard
met Jean-Claude Dreyfus, Noémie Merlant en Elodie Hachet

Eléonore is een charmante jonge vrouw van twintig jaar. Sedert haar geboorte heeft ze maar één arm. Ze werd door haar ouders in de steek gelaten en groeide op in een weeshuis in Bourgogne. De rechter London besloot zich over haar te ontfermen. Hij aarzelde niet om haar onder zijn bescherming te nemen en adopteerde haar uiteindelijk. Zo belandde ze op zijn kasteel. Eléonore wordt verliefd op Robinson, maar deze jongeman werkt als goochelaar in een cabaret dat wordt uitgebaat door een gewetenloze carrièremaker die er obscure handeltjes op nahoudt. Wanneer een reeks gruwelijke moorden wordt gepleegd op jonge vrouwen, verdenkt de rechter London Robinson, die hij in het verleden al tot meerdere maanden gevangenisstraf veroordeelde, ervan de dader te zijn.