Alaska (1944)

Alternatieve titels: Jack London's Alaska | Flush of Gold

Avontuur

geregisseerd door George Archainbaud
met Kent Taylor, Margaret Lindsay en John Carradine

Gary Corbett weet twee bandieten te doden die zijn vader hebben vermoord tijdens een overval op hun goudmijn. Corbett krijgt vervolgens een aanklacht wegens moord aan zijn broek. Door de slechte weersomstandigheden kan hij nog niet naar de gevangenis worden getransporteerd en wordt hij onder de hoede van postmeester Pete geplaatst. Gary verneemt dat rechter Mark Bennett een ontruimingsverordening voor de goudmijn had getekend en dat diegenen die zijn vader hebben vermoord vrienden zijn van salooneigenaar Tom LaRue. Roxy, een danseres in de saloon van LaRue, luistert LaRue af wanneer hij twee handlangers opdracht geeft om Gary te vermoorden.