The Queen of Sheba (1921)

Avontuur / Drama

geregisseerd door J. Gordon Edwards
met Betty Blythe, Fritz Leiber en Claire de Lorez

De koningin van Sheba doodt haar partner, de kwaadaardige koning Armud en het volk is haar dankbaar vanwege deze daad. Ze brengt een bezoek aan het hof van koning Salomo en wint een wagenrace voor hem. Salomo wordt verliefd op haar en de nacht voor haar vertrek bezoekt ze hem in zijn privé-vertrek. Dat bezoek resulteert uiteindelijk in een kind en het volk accepteert de kleine als zoon van de dode koning. Als de jongen vier jaar oud is, stuurt ze hem naar Salomo. De broer van Salomo is daar minder blij mee omdat hij denkt dat de koning de jongen als troonopvolger beschouwt. De broer pleegt een coup om Salomo af te zetten. De koningin beseft dat haar zoon in gevaar is en trekt met haar leger op om Salomo te hulp te schieten.