Finding Babel (2015)

Verenigde Staten / Frankrijk / Canada / Rusland / Oekraïne
Documentaire / Animatie

geregisseerd door David Novack
met de stem van Liev Schreiber, Andrei Malaev-Babel en Antonina Pirojkova

De subversieve werken van de Sovjet-schrijver Isaac Babel daagden de realiteit van het leven uit onder het opkomend totalitair regime en leidden tot zijn arrestatie in 1940. 75 jaar na zijn executie reist Andrei Malaev-Babel naar Rusland, Oekraïne en Frankrijk om dichter bij zijn grootvader te komen die hij nooit heeft ontmoet. Animaties, spontane ontmoetingen en een zeldzame blik op de KGB-archieven doen een verloren literaire held in de 21ste eeuw herleven.