Flooding with Love for the Kid (2007)

Actie / Drama

geregisseerd door Zachary Oberzan
met Zachary Oberzan

Vietnam veteraan John Rambo komt aan in Madison, Kentucky, waar hij meteen wordt opgepakt door sheriff Teasle en buiten de stad wordt afgezet. Omdat John terug blijft komen, arresteert Teasle hem en sluit hem op. Hij wordt beschuldigd van landloperij en moet 35 dagen zitten. Daar krijgt hij flashbacks van de oorlog en de situatie wordt van kwaad tot erger. Hij weet te ontsnappen naar de nabije bergen en er wordt een klopjacht op hem geopend... De film wordt een 'one-man cinematic war' genoemd: acteur en performancekunstenaar Zachery Oberzan verfilmde de roman First Blood voor 96 dollar in zijn appartementje in New York, waarbij hij alle rollen voor zijn rekening nam.