Home Run (2008)

Alternatieve titels: Road Home | Hui Jia De Lu

China

geregisseerd door Gangliang Fang
met Bingbing Fan, Chapman To en Zou Yanwen

Li is de presentatrice en gastvrouw van een tv-show die daalt in populariteit. Om de kijkcijfers op te krikken verzint ze een nieuw concept: ze haalt de vijfjarige Lu naar de studio en laat hem in zijn eentje de weg naar huis terug zoeken. Ze laat hem daarbij volgen door een team van cameramensen. Lu blijkt een slim en inventief jongetje en wordt stiekem gedreven in de wens zijn moeder ooit terug te vinden. Al gauw volgen miljoenen mensen de avonturen van Lu.

avatar van Baggerman
Ondanks de aanwezigheid van Fan Bingbing en Chapman To een wat drakerige film. De film is een soort satire op de media, maar helaas niet erg subtiel en houterig qua plotverloop. Gelukkig eindigt de film niet zo voorspelbaar als waar je gaandeweg voor gaat vrezen. Het kindsterretje Zou Yanwen is nèt cute genoeg om niet irritant te zijn en acteert behoorlijk voor een pukkie van die leeftijd.

Geen hoogvlieger en eigenlijk een typische Mainland-China dramafilm.