La Ligne Droite (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Régis Wargnier
met Rachida Brakni, Cyril Descours en Clémentine Célarié

Leïla krijgt na 5 jaar gevangenis haar vrijheid terug. Ze zal Yannick ontmoeten, een jonge atleet die blind werd na een ongeval. De enige discipline die hij met zijn handicap kan beoefenen is hardlopen. Dat is dan wel met een gids waarmee hij verbonden is met een draad. Leïla, die vroeger ook atlete was op topniveau zal in dit geval zijn gids zijn. Leïla zwijgt stil over haar verleden. Yannick, die stikt in het medelijden van zijn entourage gaat akkoord met die stilte. De training, gevolgd door de competitiewedstrijden gaan hen helpen om te herstellen, de één met de andere.