Vooruzhyon i Ochen Opasen (1977)

Alternatieve titels: Вооружён и очень опасен | Armed and Very Dangerous | Armed and Dangerous: Time and Heroes of Bret Harte

Sovjet-Unie / Tsjechoslowakije / Roemenië
Western

geregisseerd door Vladimir Vaynshtok
met Donatas Banionis, Lyudmila Senchina en Leonid Bronevoy

Amerika, de laatste dertig jaar van de 19e eeuw. Duizenden mensen trekken naar nieuwe gebieden in de hoop er rijk te kunnen worden met goud of olie. Onder hen is ook Gabriel Conroy. Hij koopt een stuk land, vindt er olie en de zaken gaan goed. Maar dan wordt hij afgeperst door Peter Damfi, omdat die zijn relatie met Gabriels minnares Julie Pryodom ontdekt heeft. Gabriel wil dat ten koste van alles verborgen houden van zijn vrouw Dolores...