ad
  • 8.144.989 stemmen

Kage Gari: Hoero Taihô (1972)

Actie / Avontuur | 89 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titel: Shadow Hunters 2: Echo of Destiny

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Toshio Masuda

Met onder meer: Yûjirô Ishihara, Ryôhei Uchida en Mikio Narita

IMDb beoordeling: 6,5 (69)

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Kage Gari: Hoero Taihô

De drie ronin uit het eerste deel blijven strijden tegen de Shadows. Deze overheidsspionnen en ninja's hebben het nog steeds gemunt op armlastige leengebieden. Ditmaal moeten de Shadow Hunters een kanon beschermen voordat het in handen valt van de overheid, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Per dode ninja komen ze een stapje dichter bij de bloedige wraak. Iets waar ze nog steeds op uit zijn, nadat de overheid hun eigen clans vernietigde.

image

avatar van Prudh

Prudh

Dit deel gaat min of meer verder waar het vorige eindigde. Het is duidelijk dat er een reeks in het verschiet lag, maar ik denk dat wegens gebrek aan succes louter twee delen van Kage Gari gemaakt zijn. Op zich wel jammer, want beide delen zijn goed te versmaden. Lekker exploitatief, zeker in Echo of Destiny. Er zitten in deze film meer borsten, meer bloed en meer ninja's. Zelfs nog een tragisch stukje, ook al duurt dat niet lang. Verder moet dit vooral niet te serieus genomen worden. De pornosnorsamurai is nog iets grappiger in dit deel, met zijn seksverslaving. De andere twee Shadow Hunters zijn wat vlak als personage. Het trio is daarom lang niet zo cool als vergelijkbare zwaardvechters met Wakayama en Katsu op de eerste plaats (in ieder geval in de jaren zeventig), maar niettemin hakken ze samen een leuk eind weg. Voor liefhebbers van cheesy chanbara zijn Kage Gari 1 en 2 zeker aan te raden. Ik had overigens wel het idee dat er iets minder gore in deze film zat, zoals bamboedoorkliefde hoofden. Drukt de pret niet.