Starlight over Texas (1938)

Alternatieve titel: Moonlight over Texas

Western / Muziek

geregisseerd door Albert Herman
met Tex Ritter, Salvatore Damino en Carmen Laroux

De Texas Ranger Tex Newman en zijn trouwe vrienden Pee Wee en Ananias arriveren in Mexico. Het trio is net op tijd om Maria, de dochter van de gouverneur, te redden bij een postkoetsoverval. De hulpmarshall Tom Carr, die onderweg was naar het districtskantoor van de Texas Rangers om problemen met opstandige indianen die lokale ranchers aanvallen, op te lossen, blijkt bij deze overval te zijn ontvoerd. De bendeleider Kildare vermoordt Carr en hij neemt zijn plaats in. Tex komt er achter, dat de opstandige indianen in werkelijkheid blanken zijn, die door Kildare geleid worden. Kildare geeft ondertussen Tex de schuld en hij wordt gearresteerd. Pee Wee en Ananias, die achterna worden gezeten door de Mexicaanse autoriteiten, zoeken hulp bij Maria.