Des Gens Qui Passent (2009)

Frankrijk

geregisseerd door Alain Nahum
met Laura Smet, Théo Frilet en Hippolyte Girardot

Parijs, 1961. Jean, een student in de letteren, komt Marie tegen, een geheimzinnige jonge vrouw. Hij is van haar gecharmeerd en accepteert om haar te helpen. Hij huisvest haar in het appartement dat hij deelt met een vriend van zijn vader. Ondanks de risico’s ontstaat langzaamaan een band tussen Marie en Jean.

Al te lang uitgesponnen film, bedoeld als misdaadthriller maar die eigenlijk, mede door het trage ritme, nooit spannend wordt en uiteindelijk van de kijker afscheid neemt zonder een duidelijke verklaring te geven van het ganse gebeuren.
Eigenlijk geen geschenk voor de acteurs, al valt hen niets te verwijten.