Africa United (2010)

Verenigd Koninkrijk / Zuid-Afrika / Rwanda
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Debs Paterson
met Eriya Ndayambaje, Roger Nsengiyumva en Sanyu Joanita Kintu

"Africa United" vertelt het ongelooflijke verhaal van drie Rwandese kinderen die een poging ondernemen om hun grootste droom werkelijkheid te laten worden: deelnemen aan de openingsceremonie van het WK Voetbal 2010 in Zuid-Afrika. Het drietal Fabrice, Dudu en Beatrice stapt al meteen in een verkeerde bus en komen zo terecht in de wildernis van Congo, zonder geld en papieren. Ze worden geëscorteerd naar een vluchtelingenkamp. Gelukkig weten ze hier uit te ontsnappen en vervolgen hun weg door Afrika. Ze beleven gevaarlijke maar ook dolkomische avonturen en komen zelfs meer kinderen tegen die besluiten de drie te vergezellen. Weet dit 'dream team' Zuid-Afrika te bereiken?

avatar van muss1905
leuk verhaal, goed geacteerd, heb me vermaakt dus daarom een 3.5

avatar van mer1973
Tegenvallend. Vind het meer een familiefilm. Al is het onderliggende thema misschien hier te zwaar voor. Verhaal is aardig, maar daarmee is de koek helaas ook op.

Weinig comedy maar meer avontuur/roadmovie. Toch vond ik het een geweldige film om een keer te zien en erg origineel verhaal! Ook erg mooie beelden van Africa! De film deed me een beetje denken aan de films van the gods must been crazy.

Kinderfilm voor de wat jongeren onder ons en niet echt geschikt voor de hele familie daar is het net allemaal te zoet voor.

jeeke21
Ben er niet bij in 't slaap gevallen ! En dat wil toch wel wat zeggen ...
Vrij aardige film om naar te kijken !

avatar van ribas123
Ik vond het best een leuke film hoor. Kijkt lekker makkelijk weg.

avatar van Phantasm
Film met een aardig verhaal, leuk voor een keertje.

avatar van Marvinleeaday
Echt een ontzettend leuk filmpje voor de hele familie.