Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Vier gegen die Bank (1976)

West-Duitsland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Wolfgang Petersen
met Herbert Bötticher, Walter Kohut en Harald Leipnitz

Door het inzakken van de economie raken Benedict Hoffmann (Herbert Bötticher), Hartmut Wredel (Walter Kohut), Peter Pagodi (Harald Leipnitz) en Gustav Blümel (Günther Neutze), heren die tot nog toe goed geboerd hadden, in de rode cijfers. Door hun levensstijlen, chique vrouwen e.d., gelooft niemand dat ze de wind tegen hebben. Ze vinden elkaar en besluiten hun problemen vindingrijk op te lossen en het geld te halen waar ze altijd gewend waren het te halen: de bank.