Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Dancing Co-Ed (1939)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door S. Sylvan Simon
met Lana Turner, Richard Carlson en Artie Shaw

Danser Freddy Tobius staat op het punt te beginnen met het filmen van zijn nieuwe dansshow, wanneer zijn vrouw, tevens belangrijke hoofdrolspeelster, hem vertelt dat ze zwanger is. Hij moet op zoek naar een vervangster en begint een auditie onder collegemeisjes uit het hele land. Deze auditie blijkt echter vooropgezet en de jonge journalist Pug merkt dat er iets mis is.

Dick2008
De film gekeken vanwege Artie Shaw, die behoorde in die tijd tot één van de grootste Kings of Swing. Een jaar later, 1940, zou hij ook nog met Lana Turner trouwen om nog in hetzelfde jaar te scheiden. Artie trouwde en scheidde nog veel vaker van diverse vrouwen, ach ja die gasten hadden het veel te druk met muziek maken, dus die waren meer weg dan thuis. Eigenzinnige autoritaire kerel, nou ja dat waren veel van die bandleiders eigenlijk wel. Maar het is de muziekwereld wel ten goede gekomen en Artie was een geweldige klarinettist en orkestleider.

Toen de film in het verleden op de BBC te zien was had ik er nogal hoge verwachtingen van maar de film is me eigenlijk vies tegengevallen. Nogal slap verhaal die bovendien rommelig is van opzet. En Artie Shaw's talent gaat ook grotendeels verloren. Het enige lichtpuntje is eigenlijk de jonge Lana Turner te zien.
2.0

avatar van Dogie_Hogan
@Dick2008. 1 van de vele jaren 30/40 co-ed films. Zal zsm nog enige coeds toevoegen.

Wat je vaststelt tov Artie Shaw geldt omgekeerd ook voor mannenverslindster Lana, die volgens mij Groningse voorouders had.
Op de R-1 DVD van 'The Bad and the Beautiful' staat een uitgebreide docu. over Lana. haar dochter en haar affaires.

Dick2008
Over Artie Shaw hadden ze ook wel een film kunnen maken. Hier ook nog te zien: Second Chorus (1940)

Lana trouwde inderdaad net als Shaw 8x.