Endure (2010)

Thriller

geregisseerd door Joe O'Brien
met Joey Lauren Adams, Judd Nelson en Devon Sawa

Een jonge vrouw is ontvoerd, gemarteld en vastgebonden aan een boom in een geïsoleerd moeras in centraal Florida. De enige persoon die haar locatie weet is dood. De ervaren rechercheur Emory Lane wordt 's avonds laat gebeld als hij bij het bed van zijn zieke vrouw zit. Hij wordt opgeroepen om naar de plaats te komen van een gruwelijk auto ongeluk op een verlaten snelweg. In het wrak ontdekt hij een foto van een jonge vrouw die vastgebonden zit aan een boom. Hij moet alles in het werk stellen om de vrouw te identificeren en te vinden, voor het te laat is.

Kort en bondig: een slap verhaal verteld in een soort tv-thriller, waarin wel naar behoren wordt geacteerd.

avatar van voomzap
gauke schreef:

Jij vind deze film in ieder geval beter dan Let the Right One in, Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Boondock Saints, Oldboy, Blue Velvet, Pulp Fiction en ga zo maar door...

voomzap schreef:

Je bent niet de enige die zich daar over verbaast; om het bij mezelf te houden: waarschijnlijk mis ik een of ander radertje waardoor ik vooral de humor verschrikkelijk vind. Echter ter geruststelling: ik heb wel genoten van films als Twelve Monkeys, The Matrix en Stir of Echoes.

Geeft wel realistisch beeld van politiewerk maar komt ook over als een TV film, idd.

avatar van vranque
Het complete armzalige budget voor deze film werd bijna geheel in de eerste vijf minuten gestoken leek het wel. Dat was best aardig maar daarna viel er betrekkelijk weinig te genieten. Slecht in alle opzichten. Om maar te zwijgen van zo'n jaren zeventig besnorde inspecteur rechtstreeks uit hill street blues. Zielige vertoning.

Hopeloos , heb de film in 10 minuten gekeken, snelheid meestal op 16 X. Traag. traag, traag.
Slecht verhaal. heb Tom Arnold betere films zien spelen. Beslist niet de moeite waard.

Ok wat zullen we zeggen, een hoofdrolspeler met een plaksnorretje die me werkelijk geen 1 keer heeft kunnen boeien. De film duurt ongeveer anderhalf uur en ik ben niet verder gekomen dan 43 minuten toen was ik helemaal klaar met deze film die is geschikt voor kijken op bv net5 om 02.00 snachts met pak hem beet 100 kijkers of zo die niet kunnen slapen.
In èèn woord , waardeloos. En een 1/2 punt voor mijn moeite om het 3 kwartier vol te houden.

Onderhoudende thriller met eindelijk weer eens een goede rol van Judd Nelson die na het succes van de Breakfast Club, The (1985) bijna in geen goede productie heeft gespeeld. Jammer vond ik de beperkte rol van piepstemmetje Joey Lauren Adams die rol had ik liever wat groter gezien.

avatar van daxclusive
Vermakelijk filmpje, kijkt lekker weg.
Prima voor een saaie zondag, 3*

avatar van fritsy
Film was mij iets te sloom, en zijn zieke vrouw door de hele film heen vond ik ook niet wat.

Ma ja als er nu drama bij had gestaan had ik hem niet gekeken?

avatar van DjFrankie
Prima film om te bekijken, alleen die snor van Nelson.
Ook vergaten ze om bandensporen te conrtroleren, dan waren ze eerder bij het moeras geweest en hadden ze zijwegen kunnen controleren.
Ik heb iig van deze film genoten, en hij bleef ook boeien.

Zoals al eerder gemeld op dit forum lijkt het er inderdaad op dat "Endure" zomaar een episode is uit een misdaad of politie serie.
Het lijkt op een soort pilot van een reeks afleveringen.
Echt bar slecht is het niet maar op een of andere manier weet de film simpelweg niet te boeien.

avatar van Piratje
Een heel zwak uitgewerkt verhaal dat mij vooral heeft gestoord door het uitgerokken familiaal drama van de regisseur. Echt vullend tijdverlies waarop een thrillerliefhebber helemaal niet zit te wachten. Het verhaal kon veel sterker uitgepakt worden als je van het centrale punt de mishandelde vrouwen uitgaat.
Jagers die niets vinden terwijl een hond aan de voeten staat... Toch absurd. Heeft helemaal niets meer met opsporing te maken. Ook al trachtte men er een thrillereffect te creëren is dit falicant misgelopen als een familiedrame en politiemannen die mekaar bijna niet kunnen luchten. Evenmin het amateuristisch werk aan de laptop sprak tot enige verbeelding.
Nee inplaats van mij te boeien ergerde mij dit hele filmgebeuren. De inhoud verdween gewoon in het niet en al die nietszeggende nevenfranjes.
Uiterst zwak.
Toch nog 1,5 punten omdat er enkele acteurs waren die hun rol naar behoren tot uiting brachten. Ook al wisten ze misschien niet voor welke film ze juist aan het acteren waren. Een acteerstukte dat je in vele andere films kunt bijplakken.

avatar van henkula
Dat amateuristisch werk op de laptop is me ontgaan, sorry ik las net Piratje, wel heeft het mij te denken gegeven. Dat stel in Amsterdam zal ook wel goed verdiend hebben aan het beeldmateriaal, het zat goed op slot.
De twee verhaal lijnen hadden geen enkel verband met elkaar, tenzij je het in een religieus dag licht zet. Het leek op een gegeven moment de EO.
Maar alles op een rijtje. met de hakken over de sloot, mijn stem.

avatar van lars-pixar
Goed verhaal die al vaker is gebruikt maar hier zat weer een ander complot achter en wordt anders vertoont. Somige scene’s waren erg langdradig en kunnen lijden tot saaie momenten maar bij mij is dat niet voorgekomen waarbij een ander misschien wel. Verder was de film wel goed en vermakelijk. 2,5*

Ook erg verrassende rol van Tom Arnold!

Gemarteld: niks van terug te zien
Moeras: niks van terug te zien
Ervaren rechercheur: Komt niet aan de orde in de verhaallijn
GRUWELIJK autoongeluk: Zeg maar gewoon, autoongeluk

Saai, standaard politie filmpje over het onderzoek naar de vermissing van een vrouw.
Niks bijzonders.

avatar van Stijn B.
Onderhoudende thriller met een sterke openingsscène en serene en spannende opbouw naar clichématige finale.